Honda zaszalała podczas trwających we Włoszech targów EICMA 2017. Obok CB125R i CB1000R powstał także średniak napędzany 300-ką, model CB300R.
Nowa Honda CB300R to bliźniacza konstrukcja z CB125R, którą wzniecałem się dziś nieco wcześniej. Oznacza to kratownicową ramę w której osadzono jednocylindrową jednostkę o pojemności 286 ccm. Silnik ten znany jest z modelu CBR300 i na 2018 rok spełnia normy emisji spalin Euro 4.
Tak jak i mniejszy model, CB300R jest bogato wyposażona. ABS sterowany jest przez jednostkę IMU, która na bieżąco kontroluje położenie motocykla. To niespotykane rozwiązanie w tej klasie. Do tego w pełni LED-owe oświetlenie i zegary oparte o wyświetlacz LCD.
ZOBACZ TAKŻE: Honda CB125R 2018 – nowość na A1 w niezłym stylu
Z przodu znajdziemy widelec USD o średnicy 41 mm. Z tyłu amortyzator z regulacją wstępnego napięcia sprężyny. Za siłę hamowania odpowiada 296 mm tarcza hamulcowa i czterotłoczkowy zacisk.
Oczywiście, CB300R to także niesamowity wygląd. Współczesna interpretacja cafe racerów sprzed lat wygląda świetnie. Co myślicie o nowej CB300R?